USB-sticks zijn een slim en effectief promotiemiddel. Maar zet je ze op de verkeerde manier in? Dan wordt je imago geschaad. Om USB-sticks effectief als promotiemateriaal in te zetten heb ik de 5 belangrijkste tips op een rijtje gezet. Jouw promotiemateriaal zegt iets over jouw bedrijf en niet alle USB-sticks zijn geschikt om je merk te bouwen…
Zet je USB-sticks op de verkeerde manier in om je merk te promoten? Dan wordt je imago geschaad
Ik sta regelmatig op beurzen, zowel in Nederland als in het buitenland. USB-sticks met logo zijn mijn favoriete promotiemateriaal en leveren altijd kwalitatieve leads op.
Sta jij binnenkort ook op de beurs… Of geef je een goodiebag weg op een evenement? Vraag jezelf dan af “Wat maak mij bijzonder?“
USB-sticks gebruiken als promotiemateriaal op een beurs of evenement
Opvallen tussen de menigte en nieuwe connecties leggen is niet makkelijk. Alle standjes hebben namelijk precies hetzelfde doel als jij: naamsbekendheid vergroten, relaties opdoen & het liefst natuurlijk klanten werven.
Toch kan jij op een makkelijke manier een stuk succesvoller zijn dan je concurrenten. Namelijk met promotiemateriaal. Maar wat? Een fles wijn? Een powerbank? Een USB stick?
Een USB-stick is een IDEAAL promotieartikel. Iedereen ziet USB’s als een waardevol geschenk. Het voordeel hiervan is dat nieuwe connecties je vrijgevig inschatten en dat is een groot pluspunt.
Slecht promotiemateriaal beland in de prullenbak en is slecht voor je merk
Als je een gratis product weggeeft om je bedrijf te promoten, moet de bezoeker daar iets aan hebben. Voegt jouw giveaway niks toe, dan beland het in de prullenbak nog voordat de bezoekers het evenement hebben verlaten. Je hebt dus promotiemateriaal nodig waarmee jij bezoekers weet te paaien.
De USB-sticks met logo die je uitdeelt worden veel gebruikt in het dagelijkse leven. Je zult zien dat jouw uitgedeelde USB’s in een zakelijke omgeving gebruikt worden. Dit is precies wat je wilt, je merkbekendheid vergroten op de werkvloer… Maar deze 5 tips MOET je weten om succesvol je bedrijf te promoten en nieuwe klanten te winnen met een USB-stick.
Deel dit artikel met jouw collega’s voordat je naar een beurs of evenement gaat!
1. Wees proactief en versterk je imago
Het is soms lastig om een goed gesprek te beginnen. Dat vinden de bezoekers ook. 50% is te verlegen om een gesprek te beginnen. Als je contacten wilt leggen moet je niet wachten tot de bezoekers naar jou toe komen, maar zelf gesprekken aanknopen. Met iets om uit te delen is dit veel makkelijker…
Door zelf mensen aan te spreken, straalt jouw bedrijf een actieve houding uit.
En als jij iets hebt om uit te delen, is het zelfs voor een introvert persoon makkelijk om een gesprek te beginnen. Een USB is dus de perfecte ijsbreker.
2. Jouw catalogus in PDF op de USB
Als je USB-sticks bestelt voor je bedrijf, is het soms mogelijk om bestanden op USB-stick te laten zetten. Een slimme marketeer weet hier zijn voordeel uit te halen. Door bepaalde bestanden op de USB te zetten, weten bezoekers jou na de beurs terug te vinden.
Welke bestanden kan jij op de USB zetten?
- Je bedrijfscatalogus in pdf vorm
- Een link naar jouw website
- Een bedrijfsvideo
- Een document met extra uitleg over producten
Door jouw bestanden op de USB te zetten weten klanten je terug te vinden.
Ben je klant bij usbstickmetlogo.nl? Wij zetten gratis jouw bestanden op de USB en kunnen je de beste adviezen geven.
3. Bouw je merk (voorkom imagoschade)
Het imago van jouw bedrijf staat of valt bij de kwaliteit van de USB. Een goede uitstraling op de beurs of evenement is cruciaal om nieuwe klanten en partners te werven. Wat voor USB’s je weggeeft, heeft een grote impact op het beeld wat mensen bij jouw bedrijf hebben. Kort gezegd, het kan je bedrijf maken of kraken. Lees deze voorbeelden maar eens.
Deze fouten zorgen voor imagoschade
Fout 1: goedkope rommel uitdelen. Heb jij een euro bespaard op je USB’s? Als Nederlander vind ik dat natuurlijk netjes! Maar onderschat niet dat dit ook tegen je kan werken. Mensen zien in een milliseconde of de USB die jij ze ze net hebt gegeven waardevol is of niet.
Goedkoop is net iets te vaak duurkoop, ook in Nederland. Slechte Bedrukking, goedkoop materiaal, lelijke afwerking van randjes. Als bedrijf wil je kwaliteit en betrouwbaarheid uitstralen, maar met een goedkoop uitziende USB gaat dit niet lukken.
Fout 2: gebakken lucht uitdelen. Er zijn nog veel te veel bedrijven die USB-sticks van 128 mb als promotiemateriaal gebruiken. Hier heeft de ontvanger helemaal niets aan. Jouw USB levert alleen maar frustraties op en verdwijnt vervolgens in de prullenbak. Iemand denkt een leuk promotieartikel te krijgen, maar dit blijkt een kat in de zak. Het ergste is nog dat mensen zich niet serieus genomen voelen.
Klanten van USBstickmetlogo.nl profiteren van goedkope USB-sticks met logo, zonder in te leveren op kwaliteit. Nee het zijn geen bodemprijzen, maar je krijgt wel enorm veel waar voor je geld. En ja, natuurlijk krijg je minstens een jaar garantie.
Wat je vooral wel moet doen
Kies een USB die past bij jouw bedrijf
Jouw USB moet communiceren waar je bedrijf voor staat. Heb je een modern bedrijf, kies dan bijvoorbeeld voor een metalen USB met een strak & minimalistisch design. Is jouw bedrijf informeler? Kies dan bijvoorbeeld een creditcard USB met kleurenbedrukking.
Wil je extra indruk maken op je doelgroep, dan kan je ervoor kiezen om een 3D USB-stick op maat te laten maken. De USB wordt dan gemaakt in de vorm van jouw bedrijfslogo of product. Dit is o.a. populair bij vervoersbedrijven die een USB in de vorm van een vrachtwagen laten maken. Maar de mogelijkheden zijn oneindig en dus een droom voor elk marketingteam.
Straal duurzaamheid uit
Veel bedrijven zijn geïnteresseerd om samen te werken met duurzame bedrijven. Straalt jouw bedrijf duurzaamheid uit? Dan heeft dit een zeer positieve bijdrage aan je bedrijfsimago. Niet alleen laat je zien dat je milieuvriendelijk bent, maar je laat ook zien dat je betrouwbaar bent. Mensen associëren duurzame bedrijven met eerlijkheid en verantwoordelijkheid. Met een duurzame USB-stick met logo sla je dus meerdere vliegen in 1 klap.
4. Maak indruk met een geschenkverpakking
Bezoekers krijgen vaak de hele dag door dingen aangereikt. Pennen, foldertjes, pepermuntdoosjes. Maar een gratis product in een geschenkverpakking maakt natuurlijk indruk.
De kwaliteit van een gratis USB weerspiegelt je merk. Een USB gepropt in een plastic zakje ziet er goedkoop uit. Stop je dezelfde USB in een luxe doosje, dan wordt jouw cadeau op veel hogere waarde geschat en zijn bezoekers er dus veel dankbaarder voor. Daarom kan een geschenkverpakking jouw bedrijf promoten en indruk maken op de ontvanger.
Luxe USB Sticks met logo + Geschenkverpakking
Klanten van usbstickmetlogo.nl kunnen al voor €0,50 USB-sticks in een luxe geschenkdoosje laten verpakken. Daarnaast is er een assortiment met luxe alles-in-1 USB-geschenken. Premium houten opbergdoosjes met logo, Premium USB-sticks met logo en een hoge opslagcapaciteit.
5. Jouw website op de USB stick
99% van de visitekaartjes komen in de prullenbak terecht, hoe goed een gesprek ook was. Een USB is anders. We gooien nooit zomaar dingen van waarde weg. Sterker nog, de USB wordt nog jaren en jaren gebruikt nadat je die hebt weggeven. Daarom is het zo belangrijk dat jouw branding onuitwisbaar op de USB staat gedrukt.
Door je websitesite URL op de stick te bedrukken, weten relaties je altijd te vinden. Vaak genoeg verwateren nieuwe connecties. Maar met het juiste promotiemateriaal zal jouw harde werk op een beurs worden beloond.
Conclusie: USB sticks als promotiemateriaal, doen of niet?
USB-sticks met logo zijn zeer effectief promotiemateriaal. Potentiële klanten aanspreken kan met een USB heel gemakkelijk.
Leestip: Btw op promotiemateriaal kan je alleen in deze gevallen aftrekken
Wel moet je op deze punten letten als je USB sticks met logo als promotiemateriaal gebruikt:
- Stap proactief op mensen af op een beurs of evenement
- Zet je folder of catalogus op de USB-stick
- Kies een USB dat je merk weerspiegeld
- Kies voor een geschenkverpakking (indien er budget is)
- Laat jouw websitenaam op de USB drukken
USB-sticks als promotiemateriaal bestellen
-
Duurzame USB-sticks (8)
Duurzame USB-stick met logo laten bedrukken?Steeds meer bedrijven zijn geïnteresseerd in samenwerken met duurzame bedrijven. Sta jij voor duurzaamheid? Is jouw bedrijf vastbesloten om duurzame materialen te gebruiken? Kies dan voor USB sticks die gemaakt zijn van gerecycled materiaal. Met deze milieuvriendelijke USB sticks met logo versterk je jouw merk en de duurzame positie waar jouw bedrijf voor staat! Niet… -
Goedkope USB-sticks (8)
Goedkoop USB Sticks met logo bedrukken?Het imago van jouw bedrijf staat of valt bij de kwaliteit van de USB. Alleen bij USBstickmetlogo.nl gaan scherpe prijs en premium kwaliteit hand in hand. Onze USB's zijn standaard uitgerust met chips van Toshiba, SanDisk en Samsung. Ja, natuurlijk voegen we daad bij woord en ontvang jij 1 jaar garantie op de chips! Een USB… -
Houten USB-sticks (7)
Houten USB stick met logo bedrukken?Op zoek naar iets exclusiefs? Onze houten USB sticks met logo zijn met passie gemaakt! Bamboo-bruin, diep rood & de donkere walnoot kleur. Van die bijzondere houtkleuren houden we allemaal. Wij leggen de nadruk op kwaliteit & duurzaamheid. Dit herken en voel je direct als je de als je de USB's vasthoud. Al veel bedrijven… -
USB's Snelle Levertijd (5)
Snel USB sticks met logo bestellen?Haast achter je bestelling? Geen paniek! Wij leveren USB sticks met jouw eigen logo supersnel door heel Nederland binnen 3 werkdagen. Jouw USB's worden in Nederland bedrukt en binnen 48 uur nog met de post verstuurd. Verzending direct naar een beurs, evenement of locatie is mogelijk. USBstickmetlogo.nl heeft de snelste levertijd in NL. Let op,…